SUP till Skatberget på nyårsafton

31 december 2016

På årets sista dag bestämde vi oss för att börja räkna vardagsäventyr igen. Det gav ett sånt härligt driv förra året att både hitta på grejer och att dokumentera. Lite mer engagemang gör att en känner livet betydligt mer.

Vi kom ut till Stålnäs vid 11 tiden, började värma upp stugan, och bytte om till vintersurfdräkter. Gjorde lite fika och paddlade mot Skatlandet.

Lotta tog med sig nät och lade dem vid “laxstenen”. När vi kom till Skatan, klättrade vi upp på Skatberget från den branta sidan. Vi hörde en massa folk på toppen, och det var Daniel Rönström med familj och Therese Nilsson med familj, dvs multisportfolk som vi känner. Från toppen såg vi två havsörnar segla förbi. Sedan satte vi oss på en klipphylla och fikade och beundrade utsikten mot havet, innan vi klättrade ner och paddlade tillbaka.

När vi kom tillbaka till Stålnäsudden var vi rätt varma i surfdräkterna och badade en stund. Senare på kvällen bäddade vi på bryggan och låg och tittade upp i stjärnhimlen en timme. På nyårsdagen vickade Lotta näten på morgonen medan jag fotade soluppgången.En riktigt fin och minnesvärd nyårshelg.